Paper time werkplanner in review!

Paper time werkplanner

Heb je net als mij een zwak voor agenda’s, planners en lijstjes? Dan is de Paper time werkplanner echt iets voor jou. Naast dat je er je planning voor de dag in kwijt kan (van uur tot uur), geeft deze planner je ook de mogelijkheid om je volledige week overzichtelijk op twee pagina’s te noteren. Ben jij benieuwd naar deze Paper time werkplanner? Lees dan zeker deze blog!

Paper time werkplanner

Paper time werkplanner

Wat ik zelf helemaal geweldig vind aan deze Paper time werkplanner is dat hij niet gebonden is aan een datum. Je kan elke week of dag dus gewoon opnieuw beginnen. Ik ben zelf al snel zat van mijn agenda als een week heel leeg is of al ik fouten heb gemaakt en dus heb moeten krassen in de agenda. No need met deze, je scheurt een verprutst blaadje er gemakkelijk uit, zo houd je de Paper time werkplanner altijd ontzettend netjes.

Paper time werkplanner

Zelf heb ik de geschenkverpakking van de Paper time werkplanner gekocht. Deze bestaat uit:

  • een A5 planboek van in totaal 128 pagina’s in een mooi afgewerkte stevige omslag met elastiek, leeslint en ronde hoeken met:
    – 40 werkweken
    – 12 maanden social media planner
    – 22 pagina’s met notitieruimte 
  • 2 vellen stickers (tabstickers en pictogram stickers)
  • een blok inklikbare dagplanning/to-do-lijstjes (50 vellen)

De stickers vind ik persoonlijk altijd een beetje overbodig maar he, het zit erbij dus als je er behoefte aan hebt kan je het dus gewoon gebruiken. Wat ik verder gemerkt heb is dat deze planner enorm makkelijk is om mee te nemen. Je hoeft geen grote tas mee te nemen naar je afspraken of colleges want deze planner past praktisch overal wel in.

How to organize

De Paper time werkplanner is enorm simpel ingedeeld. Eigenlijk spreekt alles al wel voor zich maar we lopen toch nog even alles door. Ik had geen referentie materiaal en heb de Paper time werkplanner dus op de gok moeten kopen. Zelf vind ik het altijd enorm handig als ik ergens kan lezen en vooral zien hoe een product eruit ziet. Bij deze dus, alstublieft.

De week

Paper time werkplanner

Een week in de Paper time werkplanner is opgedeeld in vijf onderdelen. Zo heb je;

  • To do (voor werk en thuis),
  • Prioriteiten,
  • 10 minuten projecten,
  • bellen/mailen,
  • social media.

De to do voor je werk heeft meer dan voldoende plek om op te kunnen schrijven wat je allemaal doen die week. In totaal kan je er 18 taken op kwijt, en dat is dan exclusief je to do activiteiten van thuis. Daarnaast kan je bij het onderdeel prioriteiten ook nog 7 items kwijt.

Wat ik heel handig vind is het bellen/mailen gedeelte. Ik ben nogal slecht in het onderhouden van klantcontacten en doormiddel van deze sectie blijf ik toch wat beter bij.

Als laatste hebben we dus de 10 minuten projecten en de social media. Die 10 minuten projecten die snap ik wel. Persoonlijk vind ik het wel fijn om tussen de langdradige werkzaamheden door even iets kleins te doen zodat ik daarna weer verder kan met de rode draad, super handig als je dus voor dit soort momenten een lijstje “projecten” klaar hebt staan.

Het social media gedeelte vind ik persoonlijk wat minder indrukwekkend. Het is eigenlijk meer een soort geheugensteuntje: “Heb je al gepost”? Naar mijn mening overbodig gezien het feit dat veel mensen toch al gebruik maken van auto publish.

De dag

Paper time werkplanner

Misschien dacht je net al wel even dat 18 to do puntjes wel heel weinig was maar wees niet bang. De Paper time werkplanner komt met een dagplanner waarop je van 7uur ’s ochtends tot 22 ’s avonds je plannen kan noteren. Dit gedeelte kan je dus gebruiken voor de tijdsgebonden zaken.  Achter elk uur staat een bolletje zodat je kan afvinken of jij je taak voltooid hebt of er later nog eens naar moet gaan kijken.

Overige

Naast de week en de dag planning biedt de Paper time werkplanner ook een social media planning voor de hele week. Toen ik de planner kocht leek mij dat vooral heel handig maar achteraf is gebleken dat je dit soort dingen toch veelal online inplant. Ik maak er zelf dus ook eigenlijk geen gebruik van. Maar vind jij het fijn om nog lekker analoog aan het werk te gaan dan is die mogelijkheid er met de Paper time werkplanner absoluut wel.

Paper time werkplanner

Als laatste biedt de Paper time werkplanner een aantal lege blaadjes voor notities. Hier kan je alles kwijt wat je op de andere pagina’s niet kwijt kan.

Eind oordeel van de Paper time werkplanner

Al met al vind ik het een ontzettend fijne planner. Hij is niet te groot maar ook zeker niet te klein. Ik kan er tot nu toe alles in kwijt wat ik er in kwijt zou willen. Naast deze planner bied Paper time nog meer handige tools. Denk bijvoorbeeld aan een overlegblok waar je heel simpel en snel alles kan noteren tijdens een meeting (wat je wilt bespreken, wat je moet doen, wie je moet bellen enzovoorts) en een bureau blok (deskplanner). Zelf houd ik het voorlopig bij de Paper time werkplanner want die volstaat voor mij.

Ik hoop dat je wat aan deze review hebt gehad en een weloverwogen keuze kan maken. Via deze link kan je heel makkelijk de Paper time werkplanner bestellen via bol.com en heb je hem binnen no time in huis.

Succes and happy planning! Xx

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *